torsdag 5 januari 2012

Reiki och sånt

Ett nytt år har börjat och det är redan dag 5 av år 2012, som har börjat bra på alla sätt!

Nyårs-festen var lyckad med både nya och gamla bekanta, god mat och bra musik! Mindre lyckat var taxi-strulet, men det är redan glömt. Dock var jag sur som bara den hela nyårsdagen och allt annat än bubblande glad, vilket jag skrev om här. Men det var endast trötthet och sedan dess har året varit kiva! Har hängt hemma pga min rygg (min sjukledighet fortsätter ännu hela denhär veckan), myst, chillat, ätit gott, talat i telefon och varit 2 ggr på energiahoito (=Reiki blandat med lite någo annat). Tänkte skriva lite om det!

Det var alltså på Riga-resan jag lärde känna en härlig människa, som hade hoppat av ekorrhjulet (pga burn-out) i februari 2011 och sedan dess studerat bl.a. yoga och Reiki och rest runt hela världen. 2.1.2012 började hennes egna företags verksamhet och jag hade nöjet att vara hennes kund redan dag 2 av verksamheten. Hon erbjuder både Reiki och Yoga och jag ska nu åtminstone gå 4ggr på Reiki och eventuellt också på någon Yoga-timme.

Hade aldrig förr testat på något liknande så det var lite spännande, men resultatet var över mina förväntingar! Första gången kände jag "kihelmöintiä" i läpparna, total avslappning (sådär att jag fick fast mig själv för att inte tänka på något och hade svårt att få tag i någo tankar alls - jätte skum känsla!), värme och i ett skede en rush av något som liknade kalla kårar som svepte över hela kroppen. Efter det satt vi och pratade länge och hon berättade att hon omkring min rygg kände en massa "energiatukoksia" och hon kände även fysisk smärta i sina handflator kring det området. Även runt mitt huvud kände hon stark energi. Hon hittade en hel del negativa energiladdningar som hon sedan försökte "slänga" i en kopp med vatten och salt (låter helt weird, jag vet...) för att intetgöra den. Diskussionerna efteråt var så inspirerande att jag märkte att jag suttit där i 2,5h när jag for iväg! Med mig fick jag en ametist som jag skulle hålla i fickan nära ryggen och hon visade även en yoga-ställning som avslappnar nedre ryggen. Det som var jännä var att jag hade hot flashes hela kvällen! Hoiton liksom fortsatte.

Andra gången var idag. Det var ganska annorlunda - jag somnade flera ggr, var totalt avslappnad hela tiden, kände jätte mycket värme (t.o.m. hetta), och precis vid samma ställe som första gången kände jag dedär konstiga kalla kårarna genom hela kroppen. Så weird! Efteråt bjöd hon på morots-ingefär-juice och så talade vi igen om hoiton: denhär gången hade hon kännt mycket mindre smärta, men däremot jätte mycket hetta överallt (alltså utan att röra). Hon hade kännt någon tukos i högra baklåret. Nu sitter jag igen här och skriver med hot flashes och en sten i fickan :)

Jag har 2ggr kvar och kommer antagligen att investera i några ggr till. Det verkar nämligen helt påriktigt som om denhär Reikin har haft stor inverkan på min rygg - efter tisdagens hoito har den blivit märkbart bättre! Placebo? Who knows, men känningarna var nog helt äkta. Och so what om det är placebo - placebo är ju många ggr effektivare än riktiga mediciner har man ju bevisat gång på gång. I vissa fall är det ingen skillnad om det är placebo eller äkta medicin, bara du TROR på den. Power of the mind - helt MIND-blowing. Men det ska jag skriva om en annan gång!

Tacksam för så mycket.

Tacktack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar