lördag 31 december 2011

Vad jag grubblar på sista dagen år 2011

Trots min rygg har jag på något sätt fått springande på hjärnan. Försökte lite ale-shoppa idag, men det blev absolut ingenting. Däremot lyckades jag nog spendera 20min i en sport-butik där jag kollade in springkläder.

Jag ser mig själv gå på lenkki, jag ser mig själv få starkare benbyggnad och jag ser mig själv njuta av det. Här kommer alltså NLP in i bilden: Submodaliteterna kring mina tankar om springandet bådar gott för att det faktist ska lyckas. Kan det verkligen vara så att submodaliteterna (dvs hur man ser saker i sina tankar - färger, ljud, avstånd, dofter etc) ganska långt kan ge oss information om hur bra något kommer att lyckas? Kan det kanske t.o.m. vara så att submodaliteterna även ger oss information om hur mycket vi verkligen vill något? Om vi visualiserar det vi tror att vi vill - kan vi då få tips om ifall att det verkligen är något man vill? Tänkte kanske försöka ägna dethär lite tankar i nära framtid och dethär springandet kan ju vara ett bra exempel. Just nu tyder alla submodaliteter kring mina tankar om springandet att det kommer att vara en succé och typ höja min livskvalitet. Blir intressant att se hur det sedan blir!

Har även grubblat på en annan sak: Jag har alltid vetat att jag vill bidra till andras välmående på ett eller annat sätt. Vill göra något gott som också andra gynnas av. Har inte ännu kommit fram till vad det kunde vara, men det första jag kan göra, är att se till att jag själv ägnar mig åt sysselsättningar som framhäver dendär bubblande glädjen som finns inom mig och som jag gärna sprider. Vill att dendär bubblande, spralliga, tassiga, hassuttelija, glimrande (älskar det norska ordet!), livsälskande, kärleksfulla, musikalista jag ska vara framme mest hela tiden! Vill inte behöva kväva den sidan av mig (det är ju ingen sida, det är JAG) på jobbet. Vill heller inte att jag ska vara omringad av folk som bidrar till att dessa element kvävs.

Tänker inte göra några nyårslöften, men tänker nog försöka komma ihåg att vara trogen mig själv - först nu inser jag att det handlar mycket om dethär: att få vara hassu (och mig själv!) på morgon, dag och kväll. Får jag inte det så är jag en smula mindre mig själv.

Och jag tror absolut att springandet kommer att stöda dethär - hoppas jag får energi och styrka att vara sprallig tills jag är urgammal.

Jee, gott nytt år till mig och alla andra - fick sjukt bra fiilis av att skriva dethär!

Tacktack! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar