tisdag 10 januari 2012

Hemma hos Seppo

Jag var alltså hemma hos Kansanparantaja Seppo idag. I 1h20min blev jag knådad och vriden och stretchad i alla möjliga olika ställningar och det kändes jätte bra. Förutom att sköta mitt akuta rygg-problem skötte han även mina "olika långa ben", vilket han hävdar att typ ingen har utan att det beror på att man helt enkelt har någon kota eller någon led eller någonting i "fel ställning". Han sa så mycket logiskt och fiffigt och nu när jag hade tänkt dokumentera det så minns jag INGENTING. Damn.

Men helt kort så hävdade han att man i all evighet skött människor på ett fysiskt sätt (masserat, knådat etc) och att det inte är länge sedan (50-60-talet?) som allt sådant ännu hörde till perus-läkarutbildningen även här. Synd att det inte mera gör det... Mina erfarenheter hos 3 olika läkare har ganska så långt handlat om att få råd om vad för piller jag ska äta och i vilken ordning och hur mycket. Dom har knappt rört mig och då har jag försträckt en muskel. Konstigt att perus läkarutbildningen inte mera innehåller "knådande" och ännu konstigare är att många anser "knådande" vara huuhaa?

Imorgon vet jag mera  om ifall att Seppo var värd sina 65€...

Tacktack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar