lördag 21 januari 2012

Vetovoiman laki? Negativ sådan...

Jätte lyckad kväll med mina dans-kompisar! Efter god mat, dricka och bra diskussioner tog vi taxi till stan och jag meddelade att eftersom jag för tillfället är den enda som lyfter lön så kan jag betala taxin och uttryckte därmed indirekt en "obryende penga-attityd".

2,5 timmar senare stal någon min plånbok och förrän jag hann märka det och spärra korten (30min efter stölden som måste ha skett vid bardisken) hade denna någon lyft 960€ från mitt konto.

Vetovoiman laki? Antagligen bara dålig tur, men lite måste man fundera...

Stackars tjuv som måste jobba fre-kväll - hoppas han/hon har nytta av pengarna! Och hoppas han/hon är så snäll att han/hon inte slänger plånboken, utan att den hittas och jag slipper säätäsäätäsäätä med att fixa nya kort etc.

Men igår fick jag dansa och det är ju det bästa jag vet så det är det som räknas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar