måndag 23 januari 2012

Ryggen vol. n

Kom just från Fysioterapin och nu ska jag försöka jobba. Förra torsdagen jobbade jag ju också hela dagen och det gick helt ok, så nu hoppas jag på det bästa!

Frågade lite detaljer om varför det är så viktigt att röra sig, eftersom jag inte kom ihåg detaljer då jag skrev om saken. Hon berättade att dedär välilevynä inte har någon egen ämnesomsättning och behöver därför att all vävnad runt omkring dem rör sig så mycket som möjligt så att dessa välilevyn kan suga upp så mycket av det goda som möjligt. Hon beskrev välilevynä som uppsugande svampar. Så nu sitter jag här och vinglar i stolen och antagligen ser det ut som om jag har klåda i rumpan men jag bryr mig inte!

Nu är ordern följande: Jag ska tänja, förstärka muskler och röra på mig. Jag får göra alklt hur mycket jag vill men ifall att det börjar stråla ner i endera benet måste jag sluta. Dessutom kunde vi identifiera två ryggkotor som helt tydligt "tagit skada", eller rättare sagt ledbanden runt dem. Och de blir bättre med tiden.

Näillä mennään! SNART kan jag igen spontant lyfta lilla E i famnen och juksas och hassuttele med henne så mycke jag bara orkar!

Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar