fredag 20 januari 2012

Kan det vara sant?

Läste i boken att barn ler 400 ggr/dag medan vuxna ler 15 ggr/dag?!?

Kan det verkligen vara sant? Hur gjordes månne den undersökningen? Och ifall att det är så, hoppas jag att det håller på att ske en förändring i den statistiken. Själv tror jag nog att jag ler betydligt mer än 15 ggr/dag. Jag har alltid varit en såndän "freak" som ler åt främlingar på gatan och i bussen och för mig själv. Men nog vet jag att jag haft dagar som jag knappt kommit upp till 15...

Att le är ju inte ett självendamål, men man hoppas ju att ens perus vardag ser ut så att man kommit upp till 15 senast vid lunch? Och ifall inte - vad kan man göra för att ändra på saken? Bra att fundera ut hurdana saker det är som bidrar till en lite kivogare vardag, tror jag! Här är några som för mig funkar direkt:
  • musik
  • dans
  • något så extremt som YouTube
  • kivoga samtal
  • kärleksvitamin
  • positiv inre dialog - speciellt på morgonen
Dom flesta funkar även på jobbet. På jobbet kan man också helt enkelt bara uppmuntra en kollega spontant eller ge en komplimang åt någon. Då blir det liksom dubbel-effekt! Rekommenderar!




Och kom ihåg att leenden smittar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar