tisdag 2 april 2013

Olika varianter av irritations-prosessen i mig



Påsken kom och gick och var alldeles underbar. Denhär gången fungerade Leave it-strategin de få gånger den behövdes! 
 
Dethär är ungefär vad som lätt händer mig:










Dethär är vad som hände mig under mitt första Leave it-försök:










Och dethär är vad som hände mig ett par gånger under Påsken:










Ganska lätt att se vad som ger bästa slutresultatet! Även ganska lätt att se att jag själv är orsaken till att irritationen växer till sig... Och det som är helt självkklart är att det är jag – och endast jag – som kan påverka hur jag vill att processen ska se ut. Irritations-triggers kommer alltid att finnas även om jag säkert kan jobba på att transformera en del av dem till något annat. Men det viktigaste är att jobba på min egen reaktion och efter några lyckade försök är jag motiverad att fortsätta och rekommenderar att alla funderar på vad som händer just före en okonstruktiv dialog. Vad kunde man göra för att undvika den och därmed minska på onödig negativ energi? Testa dig fram gör det som funkar bäst för dig!

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar