torsdag 25 april 2013

Work goes happy



Idag besökte jag (och A) dethär evenemanget:



”Work goes happy” är ju ungefär exakt vad jag gärna skulle jobba med i ett nötskal och visst var det intressant, men reagerade ändå på att fysisk wellbeing var i stor roll och endast en handfull av företagen som var representerade på mässan höll på med sådant jag gärna skulle göra. Inte för att jag kan definiera vad det är jag gärna skulle göra men helt tydligt så måste jag bara börja göra det eftersom det helt tydligt inte är många som ännu gör det – vad det nu sen är :)

Det var uppfriskande att gå omkring och bekanta sig med olika serviceleverantörer och att lyssna på diskussionerna i korridorerna, vilket är sådant man inte gör om man yrar omkring tillsammans med någon så något positivt i att min vän måste göra oharen i sista stund.

Några iakttagelser:

  • det var en hel del branchmänniskor – serviceleverantörer – bland människorna som gick omkring, vilket ju är helt naturligt, men reagerade på att där var få potentiella kunder. Verkar som om evenemanget fungerade mer som ett networking-evenemang och kanske det var meningen? Fast jag kan ju ha helt fel – det handlar om en helt subjektiv iakttagelse.

  • det var även en del soulmates i farten, som gärna skulle jobba i branchen, men inte ännu vågat byta kurs och som kanske får utlopp för sin passion genom att skriva t.ex. bloggar – låter det bekant..?


Och helt tomhänt gick jag inte därifrån – köpte nämligen ett fint smycke som ska ha ”voimaannuttava” effekt!




Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar