onsdag 27 mars 2013

Nytt försök att "leave it"



Min leave it-vecka var ingen succé. Insåg att orsaken var att jag ofta tänkte att ”denhär saken är nog sån att jag helt enkelt inte kan låta den vara” och så var jag i träsket. Gång på gång. Jomade om det ena och det andra och spred verkligen ingen bra fiilis omkring mig. Det hela kulminerade efter en sömnlös natt då min leave-it kapacitet var noll och jag intalade mig själv att jag hade all rätt i världen att sura. Och nu skulle nog Dr Phil fråga: ”And how is that working for you?”

Det är ingen dålig fråga eftersom den nog får en att stanna upp och fundera och mitt svar skulle nog vara: “Not very well, thank you”, med betoningen på ”thank you”.

Nu är det påsk-lov och vi skall åka till landet. Det kommer att bli ljuvligt men kan redan ana att det kommer att uppstå otaliga situationer där leave it strategin kan behövas så tänkte göra ett nytt försök. Denhär gången dock utan några klausuler om när den kan tillämpas och när jag har rätt att välja att inte tillämpa den.  

Var det inte så att påsken dessutom har mycket att göra med förlåtelse? Då är ju timingen perfekt!

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar