söndag 16 februari 2014

Tankar i flyget till Barcelona

J's ord kvällen innan jag reste var en räddning. Jag talade högt om mina känslor inför resan - hur jag med spänning ser fram emot alla tankar jag kommer att tänka (eller inte tänka) när jag äntligen får lite utrymme för mig själv. Jag berättade om mina planer att inte läsa för att maximera utrymmet och hur det lite skrämde mig att plötsligt ha så mycket utrymme.

J var en aning förundrad och sade "kan du inte bara njuta av din semester?". Så simpelt, så självklart men så - förbjudet..? Kan jag bara åka iväg och njuta för mig själv? Kan jag?? Antagligen är jag själv den enda som ifrågasätter det. Såklart att jag kan! Jag har all rätt i världen att göra det. Och även om jag inte skulle ha lagat mat, ordnat barnvakt och lidit av dåligt samvete så har jag rätten till det.

Dessutom började tanken att inte läsa och endast tänka/skriva kännas helt fel, så jag packade med mig två böcker och köpte en ny på flygfältet.

Glöm diy retreat tanken - hemmotteluloma it is!

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar