torsdag 27 februari 2014

En osannolik dag

Vilken konstig dag! Efter några arbetsdagar hade jag inget bokat. Så står min 71-åriga faster, som just flyttat från Norge till Finland, plötsligt utanför min dörr på morgonen och så spenderade jag precis hela dagen med henne (och A och senare ochså E och J). Vad som gjorde det konstigt var att vi insåg att vi aldrig i hela vårt liv spenderat så mycket tid tillsammans på tumis. Det var första gången vi ordentligt pratade om alltmöjligt och fick en helt ny inblick i hur det har varit att växa upp i deras familj. Verkligen intressant och på tiden att man för dehär diskussionerna eftersom man aldrig vet när det inte finns någon kvar som kan berätta. Så fråga så mycket ni bara orkar och hinner av era äldre släktingar - det handlar ju om egna rötter och arv.

Min faster är en underbart färgstark person på alla sätt och verkligen underhållande och ärligt sällskap. En av pärlorna från idag var den spontan livsvisdomen som jag avslutar med idag:

Kan man inte glädjas över vardagen kan man f*n gå och hänga sig.
 
 
Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar