torsdag 9 februari 2012

Fina tankar av David Wolfe

Att jobba hemifrån och låta barnvakten leka med Ebba var inget vinnar koncept. Får ingen arbetsro alls så yrade igen bort mig pga koncentrationsbrist. Men helt tydligt inte i onödan eftersom jag stötte på finfina tankar av David Wolfe (en superfood guru) som han skrivit i sin blog.
  • True wealth cannot be hoarded, only shared
  • True wealth is not created by what one has acquired, but by what one gives away
  • True wealth (or happiness in oneself) is directly proportional to the happiness one brings to others
Så det handlar inte om att maximera sitt eget bästa utan att dela med sig och även bidra till att andra har det bra. Och det har jag kännt, talat om och skrivit redan i flera år. Jag minns konkret att jag talade om det på en intervju på Mannerheims barnskyddsförbund 2006 och även några situationer långt före det.


Har nog försökt leva enligt det men på något sätt har det alltid slutat med att jag inte "hunnit". Kanske det skulle vara dags att integrera det i livet, så att det är en naturlig del av det som inte faller bort när det blir för mycket annat? Fast i princip är jag ju en god bit på väg som well-being team lead? Kanske jag igen kräver för mycket av mig själv och inte ser helheten?


Kanske jag faktist lite lever som jag lär -måste bara vara lite mer ödmjuk för att inse det.


Tack :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar