torsdag 7 mars 2013

Spenat på två sätt



J är på resa och fick ingen barnvakt så för att en träff med två kära studiekompisar skulle bli av så bjöd jag dem till oss och bakade muffins och lagade spenat-lasagne under dagen (optimering...). Hittade till min glädje färsk spenat i stället för fryst spenat i butiken och tänkte att det skulle bli lite mer vardagslyx-effekt av det. Men nej, det blev det inte – resultatet var nämligen en krut-torr lasagne... Dessutom var muffinsarna lite för länge i ugnen... Tur att gästerna var hungriga!

Vardagslyx-effekten blev inte heller starkare av att Glada-Ada för första gången var en kvälls-skrikhals och E så trött att hon somna på soffan 19.45 efter att ha ätit choklad och muffins, så kvällen blev vad den blev men vad gör man? Kiva var det att träffas ändå!

Hur som helst så är idag en ny dag och jämfört med gårdagskvällen har morgonen gått nästan helt som i Strömsö! Natten gick relativt ok, vaknade (tidigt...) till ett jätte fint väder, pikkukakkonen möjliggjorde morgon-yoga och lite meditation (totalt 20min - bättre än ingenting!) och det som blev över av den färska spenaten förvandlades till min första ”vihersmoothie” ever! (Spenat, svarta vinbär, blåbär, lingon, Cocovi smoothie mix, färsk ingefära, nötter, frön, banan och vatten)

Idag är det fredag och E hemma från dagis och har absolut inga egna ”projekt” som jag borde hålla på med (utom att jag sitter och skriver dethär och en gryta till kvällen...) utan kan lugnt umgås/leka/sjunga med mina flickor - perfekt sätt att fira internationella kvinnodagen!

Idag är en bra dag!

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar