måndag 18 mars 2013

Jag är frisk och stark!



Mailet som just levererade dagens meditation innehöll även följande text som summerar ganska bra mina egna tankar:

“By keeping our bodies healthy and strong, we are better able to turn our energy toward deeply meaningful experiences, spending time with loved ones, enjoying the beauty of nature all around us, and pursuing our own spiritual paths. Because this body is the only one we have, we must treat it with great love and respect, so that it will, in turn, enable us to enjoy all those things we love.”

Redan idag på morgonen började jag manifestera att jag är frisk och stark eftersom jag igår kväll igen reflekterade över vad en kurskompis på life-coach kursen för två år sedan berättade: Hon har 3 barn i dagis-ålder och de hade redan då i ett par års tid manifesterat typ varje dag att de är friska och de hade aldrig varit sjuka! Barn i DAGIS-ÅLDER!!

Så hur huuhaa och höpöphöpö det låter så ska jag/vi härefter börja dagen med att manifestera hälsa och styrka (och att det blir en bra dag, vilket vi redan konstaterat en längre tid varje morgon). Och nej – det handlar inte om någon skum ritual utan helt enkelt att bara komma ihåg att säga saken högt i något skede mitt i allt annat yrande! Och nej - det här ersätter inte motionen :)

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar