tisdag 12 mars 2013

Motionsmjuklandning



"It is health that is the real wealth and not pieces of gold and silver."  
- Mahatma Gandhi

Var på eftergranskning förra torsdagen och allt var ok, så nu kan jag sakta men säkert börja ge min kropp den uppmärksamhet den förtjänar.

Jag började redan på fredagen med några solhälsningar på morgonen, men insåg snabbt att det inte kändes rätt – för tungt för mina axlar och min nacke som är ganska jumissa av ammandet och speciellt natt-ammandet. Grävde fram en gåva som jag hämtat åt J från Brooklyn i december 2009 och den fungerar bra som yoga-master för tillfället:



Det är alltså 50 olika yoga/meditation-övningar och innehåller också instruktioner för rekommenderade serier. Ca 15-20 min håller jag på och tror att det är en bra, mjuk start.

Dessutom började Deepak Chopras 21-day meditation challenge igen på måndagen, vilket hjälper att få in meditationsrutinen. Senast blev det nog absolut ingen rutin fast jag tappert mediterade i 3 veckor, men kanske denhär gången, vem vet?

Efter några spurter till bussen vet jag att jag inte ännu kan springa/hoppa, men den dagen kommer nog – kanske samtidigt som snön/isen smälter? Sen är det bara att ladda ipod:en och njuta av vårsolen (och springa, men det är en bisak...)!

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar