måndag 25 februari 2013

Motivationsbrevsdagen

Nu kan jag inte annat än att citera Bill Bryson (dethär sade hans vän åt honom i boken "A walk in the woods" efter en natt i ett tält):

"There's nothing like a good night's sleep and that was nothing like a good night's sleep."

Jag brukar sova gott och för att ha en 1mån gammal dotter har jag sovit löjligt gott den senaste månaden men just denhär natten sov jag knappt alls eftersom jag hade en grymtande och sprattlande liten apa fastklistrad i mig 2.30-> . Kanske fullmånen hade något med saken att göra?

Hur som helst var det usel timing eftersom jag idag ska skriva detdär strålande motivationsbrevet...

Jag försökte börja skriva det igår men på en timme fick jag inte en enda mening skriven. Jag hittade mig själv hela tiden tänka i banor som inte kändes egna... Bestämde mig för att det helt tydligt inte är min grej så då behöver jag ju inte anstränga mig att söka in heller, men efter en lunch med en vän och ett email från Tammerfors universitet där det bekräftades att jag nog fyller de teoretiska kriterierna att söka in så ändrade jag mig. Beslöt att jag tänker skriva ett motivationsbrev direkt från hjärtat utan att en sekund fundera på vad nån annan tycker och hur det kommer att tolkas och hur det påverkar mina odds. Antagligen kommer brevet att bli mer som en "aarrekartta" än ett motivationsbrev, men vad gör det?

Väntar själv också med spänning på vad brevet kommer att innehålla!

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar