torsdag 21 februari 2013

Hur svårt kan det vara...



Jag snubblade över en möjlighet att gå med i en ”Elämänhallitsija-valmennus” pilot-grupp som leds av en erfaren Personal Trainer. Det handlar om ett 6 månaders program och målsättningarna skräddarsys för varje deltagare. Exakt just precis det jag behöver – fokus på motion och näringsintag utan att glömma den mentala biten.

Skickade en ansökan och genast efter att jag skickat den snubblade jag över möjligheten att delta i en kurs som jag har velat delta i sedan jag gick NLP-kursen hösten 2011.

Kort därefter fick jag tilläggsinfo om ”Elämänhallitsija-valmennus”-programmet och fick för mig att eftersom jag inte direkt har vikt-problem (snarare tvärtom) så ”är det knappast något för mig sen heller – det skulle ju kännas dumt att vara med om alla andra vill gå ner i vikt”.  Så jag förklarade det hela för mig själv såhär:

”Det var helt tydligt inte meningen att jag skulle vara med i pilot-gruppen och nu har jag alltså tid att gå dendär kursen jag så länge velat gå!” Frid och fröjd!

...ända tills jag blev antagen till pilot-gruppen och fick ännu mer info och insåg att trots att jag inte har vikt-problem är det ju just precis det som jag behöver men alltid haft svårt med... Däremot var den andra kursen mycket lik sånt jag redan hållit på med en del och helt brinner för och har lätt att kasta mig in i...

Jag har redan betalt kursen, jag har missat deadlinen för att bekräfta mitt deltagande i ”Elämänhallitsija-valmennus”-programmet och just när jag höll på att faktist få en insikt kring dethär råkade jag läsa följande citat av Albert Einstein:

”Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia”

HAH! IN MY FACE!

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar