onsdag 14 mars 2012

Tillbaka efter en liten paus

Sedan jag senast skrev har jag flugit till Boston, spenderat några kivoga vår-dagar där, haft att göra med en jetlag-apa (=E), sovit ganska lite, varit på Boston Aquarium, kört bil i en ny stad (alltid lika outside my comfort zone...), ätit plättar hos en vän på Beacon street, fått nerd-kicks av MIT och Harvard, insett lyxen med att bo på hotell då Noro-viruset attackerar (endast stackars lilla E), gråtit i Londons security-check eftersom de inte lät mig ta E:s rehydrationsdricka igenom (och då låg hon typ livlös i min famn), flugit hem, spenderat tid på Dextra och barnkliniken och sen i karantän hemma.

Imorgon är det dags att möta världen igen! På morgonen blir det Mindfulness föreläsning nummer 1 och på eftermiddagen Mindfulness föreläsning nr 2. Och där emellan en massa jobb som jag inte fått gjort pga semester och lilla sjuka E.

Ja ha tänkt mycket på detdär med gut-feeling och vetovoiman laki på sistone.

Gut-feeling: Jag hade ju en jätte stark gut-feeling att det inte är en bra idé att åka med en liten typ till andra sidan jordklotet och tillbaka på 5 dagar. Jag ångrar absolut inte resan, men det var en hel del saker som bevisade att jag kanske borde ha lyssnat på min gut-feeling... Det var extrem jetlag första dagen och var super trött och knäckt, men som tur hader jag gott sällskap. Hotellet höll på att renoveras så det var ganska svårt att röra sig med vagn och eftersom vi bodde i 19:e våningen fungerade inte baby-larmet, så en kväll spenderade jag genom att sitta på golvet utanför hotellrummet då E sov och J var på jobb. En min plomb gick sönder och det måste jag i någo skede deal:a med. Något skumt hände med mitt kreditkort och det slutade fungera. Och sen värst av allt: lilla sjuka E. Och pga allt dethär så har nu 2 arbetsdagar gått helt till spillo, men det är småsaker.

Vetovoiman laki: Jag hade hållit på och stressat gällande resan och funderat på vad allt kan gå fel (lite som denhär gången). Jag hade ju inte direkt skickat någon positiv beställning till universum gällande resan och man kan lugnt säga att beställningen gick fram. Och universum levererade. Tack för det... Och vissa saker gick precis som jag hade befarat: en kväll sa jag att "nej nu måste vi gå och sova - E kanske vaknar om 3h!". Och det gjorde hon. Som på beställning.

Även om jag förespråkar allt detdär med positiv attityd och positivitet i allmänhet så misslyckas jag själv ofta ganska grovt med det, även om jag under senaste året har blivit jätte mycket bättre på saken. Men i denhär situationen så verkade det som om jag inte hade lärt mig någonting alls...

Men nu ser det positivare ut, jag manifesterade helt täysii att varken jag eller J skulle bli sjuka och det verkar som om vi faktist klarat oss. Och det är nog ett mirakel med tanke på hur mycket spyor vi fått över oss. Så därmed bevisade jag också att det verkligen lönar sig att manifestera och skicka positiva beställningar åt universum!

Nu ska jag bli riktigt Mindful med mina Mindfulness-hemläxor och så hoppas jag mina föreläsningar imorgon blir en succé. Och det blir dom ju såklart!

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar