söndag 18 mars 2012

Inte så mindful...

Förra torsdagen skulle jag dra 2 stycken Introduction to Mindfulness-föreläsningar. Morgonens föreläsning gick bra och fick positiv feedback av största delen av deltagarna (11/12). Morgonens föreläsning var dock en förkortad version och den egentliga stora föreläsningen skulle vara på eftermiddagen: 69 anmälda!

Märkte i bussen att jag glömt mina tingsha-klockor. Ungefär vid lunch märkte jag att jag missat datumet i utrymmesbokningen - hade bokat utrymme för 19.4! Så kom dendär paniken som spred sig i hela kroppen (om någon läser dethär vet ni säkert vilken panik jag menar...) och jag blev typ handlingsförlamad... Men som tur satt jag med en kollega som lyckades få igång mig och få mig att agera rationellt. Slutresultatet var att jag på ca 3min hade avbokat förelässningen och skickat en ny inbjudan. Så det var inte så farligt att jag hade glömt klockorna...

Så kan det gå... Men kanske det var meningen - jag snubblade nämligen just (sitter i tåget påväg till Jyväskylä) över en helt jätte bra sida som bl.a. presenterar Mindfulness på ett jätte bra sätt och inneller en massa användbart material och artiklar om alltmöjligt som jag just nu är intresserad av. Rekommenderar!

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar