onsdag 28 mars 2012

Vilken lättnad!

Idag var en lite mindre kiva dag på jobbet - var tvungen att säga hejdå till min projekt-chef som dessutom varit min interna mentor sen jag började på mitt nuvarande jobb i augusti 2008. Buu!

Under vår sista måltid idag sa hon några visdomens ord som hon själv kommit till insikt om i något skede av hennes karriär och tänkte att jag kunde ha nytta av:

"Du behöver inte veta svaret på frågor som inte ställts."

Vilken lättnad! Kan låta som en självklarhet, men själv har jag stressat över att inte ha alla svar och inte kunna allt. Dedär orden var guldvärda för mig och nu vet jag att jag inte ens behöver veta svaren på frågor som ställs, utan jag kan alltid ta reda på svaret och återkomma. Och det är helt ok!

Skönt.

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar