måndag 5 mars 2012

Nu bevisat: Offline = Effektivitet

En äkta må-morgon idag.. Gick hemifrån i god tid eftersom jag måste uträtta en viktig sak före klockan 11.30. På busshållplatsen märkte jag att jag varken hade pengar eller värde på mitt busskort... Det var för tidigt för att i våra knutar ladda mitt busskort så jag gick (försökte gå - närmast halkade jag omkring på isen..) ca 1km till närmaste bank-automat. Där märkte jag att den hade slut på 20 euros sedlar så fick endast lyft 50 euro och visste av erfarenhet att man sällan kan betala med en 50 euros sedel i bussen. Då gjorde jag det som många kanske gör i en sådan situation: började gråta och ringde min man - som om det skulle hjälpa...

Åkte pummilla med spårvagn till Tölö där jag kunde lyfta en 20 euros sedel och äntligen så kunde jag ta mig till jobbet - ganska försenad.

Bestämde mig för att testa en grej jag antagligen skrivit om tidigare: För att vara möjligast effektiv satt jag mailen i offline-läge. Resultatet var helt över alla förväntningar. Fick gjort det jag skulle ha gjort före 11.30 och har dessutom tid att dokumentera den succén här!

Jee!

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar