söndag 18 mars 2012

Lenkki-karriären inledd!

Såhär länge tog det för mig att inleda min lenkki-karriär sedan jag skrev dethär.

Men det har berott på a) min rygg b) vinterförhållandena och c) att jag måste komma över en viss tröskel.

Men igår var jag alltså på min första lenkki på 15år och det var verkligen skönt! Det som gjorde det skönt var att det var så lätt att komma igång. Man bara drar lenkki-kläderna på sig och så går man ut och springa. För många är det här ju en självklarhet men jag börjar först lära mig... Igår sprang jag 25min och idag gick jag IGEN på lenkki och sprang 30min. Har ingen desto större målsättning men tänkte att det skulle vara bra att springa lite 1-2ggr per vecka. Kanske to el fre mornar ifall att jag klarar av det?

Så min lenkki-karriär har börjat väldigt bra och nu får vi se ifall att det håller i? Hur skulle jag kunna öka på sannolikheten att det blir en succé?

Jag måste se till följande:
  1. Ha tillräckligt med vettiga lenkki-kläder (måste antagligen fixa några lenkki-paitan - har exakt en av "rätt" material)
  2. Överrösta min lata inre röst
  3. Identifiera möjliga lenkki-tillfällen - kanske t.o.m. göra det till en rutin?
  4. Testa detdär med att springa på morgonen - kanske det är min juttu?
  5. Överrösta min lata inre röst
  6. Testa olika passliga rutter i närheten
  7. Överrösta min lata inre röst 
  8. Ersätta min lata inre röst med en uppmuntrande inre röst
Det borde räcka!

Tack :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar