måndag 19 mars 2012

Body-scan

Vår Mindfulness hemläxa är att dagligen göra en body-scan övning, vilket innebär en 32 minuters instruerad Mindfulness övning där man andas och fokuserar på olika kroppsdelar. Jag har nu gjort den 5ggr och har varje gång somnat där vid 4min... Har alltså ingen aning om vad som händer under övningen! Idag kämpade jag och vaknade nu och då och hörde ett ord här och där, men nu när jag försöker komma ihåg något som sades så minns jag inget. Nada.

Det underströks att Mindfulness övningar inte är samma sak som avslappning och tanken är att man ska vara mycket närvarande och alert hela tiden. Yeah right...

Har haft en skön kväll! Efter arbetsdagen har jag ätit kvällsmål, tagit en simtur, fått lite vattenmassage, gjort Mindfulnessövningar (=sovit) och hengaile i hotellets badrock och tänkte snart gå och sova. Helt ok med arbetsresor som innebär övernattning på SPA.

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar