onsdag 21 december 2011

Vetovoiman laki? * 3? Igen?


1. Fick mail av min barndomsvän – han undrade om jag ville vara med och ”pilotköra” en Mindfulness-kurs på våren. 8*2,5h med följande innehåll:

1. Johdanto: mitä on mindfulness?

2. Hengittäminen, harjoittelumuotojen perustelut

3. Mindfulness ja ravitsemus sekä arki

4. Tunnetaidot I: haasteelliset tunteet (missar denhär pga resa, buu)

5. Tunnetaidot II: myönteisten tunteiden voima

6. Tunnetaidot III: mindfulness asenne ja self-compassion

7. Mindfulness ja työelämä

8. Yhteenvetoa, tutkimustietoa, mm. mindfulness ja aivot

Såklart jag ville det! Har ju funderat på saken redan tidigare och så kom detta erbjudande out of the blue. HUIPPU!

2. Fick mail av en kollega som undrade om jag ville dra första delen av en välgörenhets skolning åt unga från röda korsets ungas skyddshus. Skolningen ”Työelämän taidot” ska få unga att bli intresserade av arbetslivet och jag ska snacka allmänt om arbetslivet och om varför man jobbar. Min uppgift är att se till att dom blir så motiverade av skolningen att de kommer tillbaka till skolningens andra del.

Såklart jag ville det! Det är ju en ypperlig och utmanande chans att få öva sig i att inspirera folk. HUIPPU!

3. Fick mail av en vän som undrade ifall hon kunde ge life-coaching sessioner i julklapp åt sina 2 kusiner. Liksom presentkort – inte till H&M eller stocka, utan till MIG!

Såklart jag ville det! Det är ju ett bra - och spännande - sätt att lite repetera. HUIPPU!

Vad kan jag annat säga än TACK TACK :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar