fredag 30 december 2011

Springskor

Can you believe it? Jag och J har idag köpt springskor. Det trodde jag aldrig att skulle hända men nu har det hänt och det känns bra!

Jag har börjat få angst över det faktum att jag rör mig på tok för lite och då när jag rör mig är det dans eller yoga av vilka ingendera styrker skelettet. Och trots att jag tycker att jag är hur ung som helst så är det ju nog ett faktum att det är fiffigare att sköta om sitt skelett och sin kropp så kanske man har det lite lättare sen när man påriktigt börjar bli lite äldre. Vilket ju inte är på länge, men bättre att börja förebygga tidigt.

Det talas ofta om hur folk nog tar hand om sin fysiska kropp och tränar den men glömmer att träna det som påriktigt är det viktigaste vi har - vårt sinne/vår hjärna/vår själ. För mig har det på sista tiden varit lite tvärtom - trots att jag tappert dansat och yogat en gång i veckan hela hösten!! Alltid emellanåt får jag dock en otäck känsla att det jag gör verkligen inte räcker för att styrka benbyggnaden. Jag gör absolut ingenting för att styrka den!

Men nu är springskorna inhandlade och jag/vi ska börja gå på lenkki! Senast jag var på lenkki bodde jag ännu i mitt barndomshem så det är nog ett tag sedan. Minns att jag hade på tok för små skor, men som tur hade jag min goda vän som är expert på springskor att konsultera idag. Stort tack till henne!!

Jag vet inte ens vad man ska ha på sig när man går på lenkki, men månne jag inte småningom lär mig... Men inget stort kommer att hända nu på en tid med tanke på att min rygg fortfarande gör mig redigt handlingsförlamad. Men snart!

Tacktack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar