tisdag 11 oktober 2011

Flow..

Siisti! Hade i några omgångar ordentlig Flow-fiilis på jobbet idag. Var helt galet effektiv och fick mycket till stånd och dessutom beröm av kolleger och kund - huippu! Sen belönade jag mig med att fara lite tidigare än vanligt och cyklade via stan där jag köpte skor. Kivoga högklackade nilkkurin - Riga here I come :)

Ska på fregaden alltså hälsa på en ex-kollega i Riga med 7 andra flickor. Blir helt huippu! Förväntar mig kiva sällskap, mycket festande och bra diskussioner. Jee! En av flickorna har nyligen hoppat av ekorrhjulet och skall nästa vecka åka till indien och studera Joga - blir intressant att höra hennes story. Antagligen blir det även lite paus i mitt intensiva studerande och funderande och jobbande - mycket välkommet!

Funderar på en massa saker - idag när jag cyklade hem i ösregnet kunde jag faktist njuta av situationen. Utan att tvinga fram det. Vem sku ha trott det..? Liknande saker händer allt oftare och kan verkligen känna livskvalitén bli bättre. Men måste akta mig för vissa saker, vilket jag igen blev påmind om genom min enneathought of the day för nån dag sedan:

"Sevens put few restraints on themselves as they search for new experiences and new sources of stimulation. Yet, ironically, they are often dissatisfied because they can't stay with anything, lest they miss out on something more desirable. Notice this tendency in yourself today."

Oh yes - noticing it every day! 


Tillbaka till flow: Jag önskar att jag nån kväll har energi att sätta mig in i att förbereda mina kommande föreläsningar. Borde antagligen boka in tiden redan nu i kalendern. Kanske imoron? Joo! Imoron efter Jogan it is! Nu var det beslutet och dessutom svart på vitt :)


Dethär inlägget har nog ingenting med flow att göra, men kände att jag ville skriva lite för att få ordning på tankarna. Och det lyckades!


Tacktack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar