måndag 6 maj 2013

Worry less with a worry box!



En av hemläxorna – som rekommenderades speciellt åt mig – var att pyssla ihop en liten låda dit man kan överlåta alla sina bekymmer. Man skriver ner bekymren på var sin papperslapp och lägger lappen i lådan samtidigt som man säger ungefär ”Jag överlåter nu dethär bekymret till dig – snälla lös denhär frågan på bästa möjliga sätt”. Meningen är att man addresserar den/det man tror på: en gud eller någon annan högre makt eller kanske ens egen intuition eller vad som helst – up to you!

När bekymret är i lådan behöver man inte bekymra sig mera över saken eftersom någon annan gör det för ens del och ifall att man igen vill börja grubbla över frågan är det bara att plocka upp lappen igen och när man tröttnar på att vara orolig kan man placera lappen tillbaka i lådan. Praktiskt!

Själv tyckte jag det lät lite löjligt tills jag i själva verket gjorde det och upplevde dendär känslan när jag hade placerat mina bekymmer i lådan. Började med en stor låda, men det kändes inte rätt så det blev en liten låda istället och texten på lådan kom helt intuitivt och känns också bra.

Så nu har jag min egen worry-kit (A:s fot som referens) med färdiga små papperslappar även för kommande bekymmer!


Kanske du också behöver en?

Tack:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar