lördag 4 maj 2013

Tankar som vill bli tänkta



Ända sedan jag började gå på lenkki efter en 15 års paus tänkte jag att det ända sättet jag kan njuta av en lenkki är om jag får lyssna på musik. Jag var helt övertygad om den saken men märkte här en dag något konstigt: Jag hade funderat på mina kurs-läxor och gick sedan ut på lenkki med ipoden som vanligt. Men det kändes konstigt och fel och jag undrade vad det var? Till slut insåg jag att jag hade så mycket tankar i mina tankar som gjorde sitt alls för att få bli tänkta vilket ledde till att jag var tvungen att stänga av musiken och lyssna.

Undrar hur många tankar jag tystat ner med all den musik jag lyssnat på under mina lenkkin? Insåg att man ibland behöver energi av musiken men det finns även dagar som en lenkki utan musik kan vara viktigare än man tror.

Ifall att du märker att du har tankar som vill bli tänkta så uppmanar jag dig att lyssna – vi har blivit så dåliga på detdär med att lyssna på varandra och oss själva så dags att skärpa oss!

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar