tisdag 11 mars 2014

Proof of concept

Sällan får man så snabbt bevis på något som nu. Det var inte mer än under två timmar sedan jag skrev ett inlägg om att det känns som om jag har vatten över huvudet och att det som åt upp min kapacitet helt var funderingarna kring en presentation jag ska hålla inför en stor (och skrämmande) publik om 3 dagar.

Nu, två timmar senare är hela talet skrivet och jag är nöjd. Läste det högt och det var på sekunden så långt som min slot är.

Fick alltså bevis på att det hjälper att skriva ner saker. Det frigör hjärnkapacitet att skriva ner saker. Vilken tur att jag mitt i paniken bestämde mig för att investera en stund i att skriva ner det hela!

Nästa gång du har för mycket saker på gång och känner dig överväldigad - sätt dig ner och skriv ner alla saker som tävlar om din uppmärksamhet. Det funkar!

Tack :)

1 kommentar:

  1. Hej, hur gick ditt tal?? Eller är det full fat på nu, så du inte hinner skriva kloka saker åt oss andra?

    SvaraRadera