söndag 2 mars 2014

Ett budskap åt den alerta

Kom att tänka på en fin stund i Barcelona. Jag hade varit där i exakt ett dygn när jag på fredag förmiddagen mitt i en promenad satte mig ner på en bänk vid gatan och tittade upp. Då råkade (det finns  inga sammanträffanden...) en paketbil med följande text köra förbi:

Hoy puede ser un dia perfecto, 
Y manana será mejor.

Det var precis som det var. En perfekt dag och en ännu bättre dag dagen därpå. Men poängen är att jag i vanliga fall knappast skulle ha lagt märke till budskapet, men tacksam över att jag just då var just där. 

Har haft många jättebra dagar sedan resan och idag vågade jag mig ut på en miniliten lenkki. Kanske jag snart kan börja bygga upp min kondition igen? Kändes inte helt 100% ok ännu heller, men manana será mejor!

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar