torsdag 6 mars 2014

Prioriteringen än så länge så som den ska vara

Nästan så att jag har vatten över huvudet i denhär nya situationen med deltidsjobb (som för övrigt lätt skulle kunna sluka upp till 50h per vecka - so much för "deltidsjobb"...).

Men gårdagen gav mig en möjlighet att dubbelkolla min prioritering och allt ok där, som tur.

Hade på morgonen talat med E om fastlagsbullar. Om att vi skulle laga sådana till efterrätt. Hennes ögon lyste av iver när hon med den aktiviteten i tankarna for iväg till dagis.

Jag tog buss och spårvagn till jobbet, hade en till intensiv dag och klockan 14.30 blev jag påmind om ett evenemang jag skulle vara på klockan 18 på kontoret. Min första tanke var: E och fastlagsbullarna!

I normala fall skulle det ha varit helt idiotiskt att ta sig hem från kontoret med spårvagn och buss endast för att ta sig tillbaka till kontoret en stund senare. Men igår kändes det inte idiotiskt utan helt rätt. Det fanns inga alternativ! Jag tog mig hem, stekte lite spenatplättar, monterade fastlagsbullar, såg ivern i Es ögon, fick ge&ta emot kärleksvitamin och så tog jag mig tillbaka till kontoret.

Evenemanget var ett future female evenemang där temat igår var wareable technology and trends. Jag tror dock att den viktigaste "trackern" vi har är vår naturliga inre navigator. Det var den som guidade mig igår och jag hoppas jag nu och i framtiden också i första hand litar på den.

Tack :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar