onsdag 30 november 2011

You can heal your life!

Tänkte kort skriva lite om ett av livets små mysterium.

Hittade en bok - precis utanför dörren till mitt barndomsrum - medan vi tömde barndomshemmet. Vet att jag sett den (färgerna var bekanta), men aldrig funderat på den desto mer - knappast ens nånsin rört den.

Den låg ensam kvar på dendär bokhyllan där den legat senaste 15-20 (?) år så jag tog upp den och läste pärmen: Louise Hay, Du kan hela ditt liv. Och min första tanke var "You can heal your life - det låter bekant!". Kollade att den faktist hette så på originalspråk, tog den med mig och har nu haft den som bussläsning.

Har insett att boken handlar om typ precis allt jag studerat på life coach och NLP kursen och vet nu att olika människor och böcker som jag stött på under senaste året har nämnt boken. Och där har den legat - utanför mitt rum - de senaste 15-20 åren. Ingen kom ihåg varifrån den kommit eller varför den låg kvar där ensam. Låter kanske helt dumt, men det var som om universum liksom satt den på silverfat så att jag sku fatta att ta den.

Det här låter ju helt pimee!! Men så känns det också. Det var pårecis meningen att jag sku läsa boken precis just nu och känns att jag får MASSOR ut av den. Både personligen och också i form av verktyg som jag kan hjälpa andra med.

Tacktack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar