tisdag 22 november 2011

Gut-feeling

Har funderat och analyserat detdär med gut-feeling igen. Kanske problemet inte är att jag tappat kontakten till dendär inre navigatorn, utan snarare att jag ofta gör saker som får den att ge utslag? Typ hela min "karriär" :) Och därmed det jag sätter mest tid på.

När känns allt rätt/har allt kännats rätt?
  • På mammaledigheten
  • På Life coaching kursen (varje sekund!)
  • På NLP kursen (sgs varje sekund!)
  • Varje morgon i sängen med familjen när Ebba dricker sin morgonmjölk och jag lätt masserar hennes fötter och snusar henne i nacken
  • Då jag lagar mat (utan att ha bråttom)
  • Då jag cyklar och låter tankarna flöda
  • Då jag läser nåt jag inspirers av (händer typ hela tiden)
  • Då jag gör goda gärningar eller bara ler mot okända människor (och bekanta oxå såklart :) )
  • Veckoslut med möjligast lite proggis och möjligast mycket tid för familjen
  • Då jag dansat hela natten lång :)
  • Då jag dansar allmänt
  • Då jag snackar inför folk om saker som jag gärna sprider
  • Då jag plockar blåbär och direkt bakar en paj
  • Då jag umgås med liksinnade människor - plötsligt finns dom överallt
  • Då jag bara chillar med vänner (händer alltför sällan!)
  • Då jag är i en matbutik - oberoende var, hur eller varför - I LOVE IT!!!
  • Då jag får göra meningsfulla saker på jobbet
  • Då jag känner att jag verkligen hört vad kunden sagt och agerar enligt det
  • Då jag öppnar munnen om jag upplever orättvisa
  • Då jag märker att jag hört eller hörts
  • Då jag inte har för tight tidtabell
Märker nu att jag kunde fortsätta i all evighet. Men alltså en liten insikt från förra veckoslutet, då jag:
  • Chillade med en long lost friend som jag inte hade sett på evigheter
  • Lagade mat med kärlek och tid 2 ggr
  • Morgon- dags-och kvällsgosade med familjen
  • Gick på ex-tempore ishockey-äventyr
  • Spenderade tid i olika omgångar i matbutiker :)
Insikten: Nog vet jag när jag gör rätt. Och jag vet också när jag gör fel. Och det är ju det som ger såna utslag som får mig att kvävas och ifrågasätta allt jag gör :)

Jee - fick just meddelande av en kompis som jag rekommenderat NLP-kursen åt. Hon är nu på den och är helt såld och själv vill jag oxå! Tänker nog i nåt skede repetera - man får göra det för en fjärdedel av priset. Good deal! För både dom som ordnar och mig :)

On that positive note - Godnatt!

Tacktack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar