lördag 17 maj 2014

Från rutiner till vardagsäventyr!

Det är inte bara jag som fastnat vid detdär med nyfikenhet just nu. Eller så är det så, att jag nu märker dessa signaler bättre eftersom jag av någon orsak just nu tänker på det mycket?

Här i dagens HBL några exempel:

(Själv tycker jag det gäller speciellt allt.)

Glad att dethär är temat i marknadsföring för unga!
 
 
Nyfikenhet, öppenhet, spontanitet - alla viktiga egenskaper som lätt faller bort ju mer rutinerad vardagen blir. Se alltså upp - tappa inte de egenskaper som gör vardagen till ett äventyr!
 
Ett litet exempel fråm igår: hade varit i butiken och köpt mat för kvällen. Bredvid butiken hade de öppnat ett nytt sushi-ställe. Vi lekte i parken utanför och J föreslog ifall vi skulle köpa take-away sushi. Min första tanke och kommentar var "men jag köpte just mat för kvällen". Jag hörde själv vad jag sade och kände hur snävt och rutinerat jag tänkte och så släppte jag loss och sa "varför inte!".
 
Jep, det är ganska sorligt att just nu klassas även ett dylikt beteende som att "släppa loss". Det säger mycket om vår vardag och understryker behovet av att öka på nyfkenheten, öppenheten och spontaniteten!
 
Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar