torsdag 19 april 2012

En av dedär dagarna... På ett positivt sätt!

Sådana här dagar vill man minnas!

Morgonlenkki i vackra morgondimman med möjligheten att sjunga högt i takten till musiken (har uppgraderat mitt nya lenkki-liv och springer nuförtiden med min iPod - magic!). En lugn morgon med lite gosande och lite trotsande följt av lite mer gosande. En kiva, produktiv arbetsdag som innehöll lunch med en kär kollega som blir mammaledig imorgon. Och sedan äntligen: min Introduction to Mindfulness föreläsning!

Lite nervös var jag, men det var positiv nervositet. Som tur hade jag igår fått en tidig morsdagsgåva av J, ett fint smycke som hjälpte mig:

22 personer av 70 anmälda dök upp, vilket jag först var besviken över, men med facit i hand var det bra så! Det gick helt JÄTTE bra. Märkte att jag verkligen kan materialet. Att jag lyckades tala avslappnat, involvera deltagarna, dra övningarna smidigt, vara naturlig och personlig, dela med mig av mig själv och mitt inre, spontant dra paralleller mellan Mindfulness/NLP/Zen-lära mm. Stämningen var öppen och kiva (vilket inte skulle ha lyckats med 70 deltagare), det var mycket diskussion, folk satt och nickade i takt när jag talade och alla fyllde i feedback-formuläret (sällsynt). Hade jätte bra fiilis genom hela sessionen!

Läste igenom feedback-blanketterna i bussen och satt där och rodnade för mig själv - hade inte väntat mig så bra feedback. Så det var nog helt meningen att det gick som det gick senast och det var just precis idag som dethär skulle hända med just precis denhär porukkan.

Skickade precis ett mail åt dem med lite tips och tänkte dela med mig av samma tips även här under.

När jag kom hem blev det bastu och mys i soffan med lilla E. En av dedär dagarna <3


Courses in Finland:

Articles:
The neuroscience of Mindfulness:

Books:
Rick Hanson: Buddha's Brain: The Practical Neuroscience of Happiness, Love, and Wisdom
Eckhart Tolle: The Power of Now
Eckhart Tolle: Practicing the Power of Now: Essential Teachings, Meditations and Exercises from THE POWER OF NOW
Jon Kabatt Zinn, J. Mark G. Williams, John D. Teasdale ja Zindel V. Segal: The Mindful Way Through Depression: Freeing Yourself from Chronic Unhappiness
Joseph Murphy: The Power of Your Unconscious Mind

Some free guided mindfulness/relaxation/meditation audios:

A practical tool (mindfulness bell):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar