måndag 14 april 2014

Testar någon mig?

Idag kändes det lite så... J åkte iväg på en 2 veckors arbetsresa igår och jag har lyckats få ihop ett fint barnvakts-pussel. När jag cyklade iväg till en viktig workshop kl 7.30 idag kändes allting bra och hade hjärnkapacitet för en effektiv arbetsdag - cyklandet har en extra bra effekt! Hade fått ett samtal av barnvakten under workshopen och tänkte att det var något med barnen och när jag ringde upp henne var det hon som var sjuk. Som tur hade hon fått hjälp inkallat och allt var ok och jag bestämde mig för att cykla till ett café nära vårt hem och fortsätta jobba där - med lite mindre ledig hjärnkapacitet. Då fick jag ett kris-samtal från servicehemmet där min mamma bor som krävde en hel del av min hjärnkapacitet så efter det samtalet fanns det liksom inte så mycket kvar.

Förvånansvärt effektiv var jag de följande timmarna och kom hem till lite aviga barn. Evigt tacksam till barnvakt+hjälp som ställde upp! Samtidigt var det någon som renoverar sitt kök rakt ovanför oss och borrljudet var mer eller mindre konstant och vid det skedet var min hjärnkapacitet noll.

Min Most Loving Thing jag gjorde mig själv idag var att behålla lugnet. Att efter maten få iväg oss till bibban och parken och den friska luften. Att laga chokomousse inför imorgon efter att barnen lagt sig. Att konstatera att ikväll kanske jag inte gör något vettigt utan bara degar.

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar