torsdag 31 maj 2012

Kinetisk energi

Funderade idag på allt som "bara händer" i mitt liv och insåg att det ju nog är värt att understryka att ingenting "bara händer". Utan att jag aktivt jobbar för det och försöker identifiera alla möjligheter där jag själv kan påverka saker i rätt riktning och när en sådan möjlighet är identifierad så gäller det att agera!

Jag minns att jag var lite skeptisk på Life Coach kursen eftersom fokus var på visualisering och definiering av målsättningar. Inte på det faktum att sen när man väl visualiserat och definierat så är det upp till en själv att se till att man når sina målsättningar. och det gör man ju såklart ifall att det är:
  • Något man verkligen vill
  • Något som inte är bort från någon annan
  • Något som är överens med ens grundläggande värderingar
  • Något som man är färdig att jobba för
Visualisering och definiering är förstås helt fundamentalt. Och visst tror jag på att thoughts become things - men inte helt sådär bara. Jag tror också på vetovoiman laki och genom det sker små under hela tiden, men om vi snackar om större saker så behövs nog lite kinetisk energi. (Okej - hade aldrig i mitt liv trott atta jag någosin sku använda det begreppet (=kinetisk energi) efter studierna, men där ploppade den bara fram medans jag skrev - tassigt.. Så tassigt att jag var tvungen att döpa dethär inlägget enligt begreppet!)

Jag har ju hållit på och aktivt jobbat på denhär coaching-profileringen jag håller på att göra för mig själv på jobbet ända sedan jag var mammaledig och kontaktade vår VD - och det är nu ett år sen. Vilket ju bevisar att det lönar sig att så idéer, drömmar etc. Plötsligt vattnar man dem utan att man ens fattar vad/var man sått och till slut så kommer belöningen - just i den form som det är meningen!

Tack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar