onsdag 30 maj 2012

Spännande tider - Amsterdam? Turkiet? Annat?

Igår måste jag cykla hem från jobbet tidigare eftersom jag var så täpinöissäni att jag inte kunde koncentrera mig! Håller på och lobbar för att jag ska få åka på kurs till Amsterdam om några veckor och det har gått hemskt trögt... Igår samlade jag mod hela förmiddagen att snacka med THE beslutsgöraren och till slut vågade jag gå fram till honom (hjärtat klappade, händerna svettades etc.). Vi satte oss ner och egentligen började det med att han förklarade logiskt varför han kanske inte fullt stöder min case. Eller rättare sagt inte alls... Kände hur jag rodnade och höll på att tappa modet men när det sedan blev min tur att snacka så tog jag ett djupt andetag och började lugnt förklara hur jag ser på saken och varför jag anser att det är världens bästa idé för dom att skicka mig på skolningen. Det hela slutade i en jätte bra diskussion, han blev nästan t.o.m. ivrig och sade till slut att jag nog s.g.s. har lyckats föra igenom min case - det ända som behövs är ännu några levande exempel på att det verkligen har varit lönsamt att dra dendär ena coaching kursen som jag för tillfället assisterar.

Så bara jag lyckas trolla fram det så borde det vara grönt ljus för mig och Amsterdam!

Efter vår diskussion så bara pirrade det i hela kroppen och jag var så stolt över mig själv att jag övervunnit min rädsla och lyckats försvara min case så bra! Jee!!!

Denhär veckan borde det också klarna ifall att det blir av att åka till Turkiet och sprida budskapet om vikten av att lyssna på andra och - ännu viktigare - på sin intuition. Spännande.

Dessutom borde ännu en annan sak klarna denhär veckan så det är verkligen spännande tider. Och dessutom sommar - imorgon är det juni!

Vad kan man annat än att vara tacksam?

Tacktack :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar