torsdag 31 januari 2013

Vardagen - full av under om man bara stannar upp och noterar dem

Igår upplevde jag en av dedär magiska perfekta (helt vanliga) stunderna:

Satt på soffan med underbara Ada i famnen och följde med hur Janne och Ebba hassuttele och lekte i andra ändan av soffan. Ett sprudlande skratt ekade i hela vardagsrummet och Ada var söt som bara den!
Just den stunden var så fin att jag riktigt stannade upp och kommenterade saken. Det gjorde ju mig för stunden lite mindre närvarande i just den stunden, men jag kände att jag ville ta ett mentalt foto av det hela.

...och just efter att jag högtidligt exklamerat hur fin stunden är så pruttade Ebba Janne i ansiktet och tog ett skutt och trampade på hans allra ömaste kroppsdel, vilket gav stunden en lite annorlunda och mer realistisk twist :)

Tänk så många dylika stunder bara flyter förbi utan att vi noterar dem? Helt tydligt dags att vara mer uppmärksam - ett enkelt sätt att leva en rikare vardag!

Tack :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar